Social Icons

Pages

2 Temmuz 2013 Salı

Altınözü İlçe Tanıtımı 12

ALTINÖZÜ İLÇE EKONOMİ
 İlçe halkının en önemli geliri Zeytinyağı , Kırmızı Biber, Buğday, pamuk ve tütün gibi tarım ürünlerinden sağlanmaktadır. İlçemizin toplam yüz ölçümü 357.000 dekar olup, tarıma elverişli arazi miktarı 303.970 dekardır. Bu arazilerin 30.000 dekarlık bölümü yarseli barajından, asi nehrinden ve yarseli barajını besleyen kuseyri çayından sulanmaktadır. İlçemizde 5077 adet büyükbaş, 4085 adet küçükbaş hayvan bulunmaktadır. İlçemizin zeytincilik bölgesi olması nedeniyle elde edilen tane zeytinler prese fabrikalarında işlenerek zeytinyağı’na dönüştürülmektedir.
 Merkez ve köylerde 40 adet Tam Otomatik zeytinyağı işletme fabrikası mevcut olup, ilçemizde 2.800.000 zeytin ağacından 9.000 ton zeytinyağı üretilmektedir.ilçemizde 1 adet T.C Ziraat Bankası, 1 Adet Ziraat Odası, 1 Adet Tarım Kredi Kooperatifi (Karsu, Kazancık, ve Büyükburç Köylerinde) faaliyet göstermektedir. Yarseli Barajı, Hatay’ın Altınözü ilçesinde, Beyazçay üzerinde, sulama amacıyla 1985-1989 yılları arasında inşa edilmiş bir barajdır. Toprak gövde dolgu tipi olan barajın gövde hacmi 2.563.000 m3, akarsu yatağından yüksekliği 35,00 m, normal su kotunda göl hacmi 55,00 hm3, normal su kotunda göl alanı 3,98 km2‘dir. Baraj 7.300 hektarlık bir alana sulama hizmeti vermektedir.
 ALTINÖZÜ İLÇE EĞİTİM
 Okuma yazma oranı %92 civarında olup, okuma-yazma bilmeyen vatandaşlarımıza yaygın eğitim faaliyet çerçevesinde okuma-yazma kursları açılmaktadır. İlçemize bağlı 39 köy ilköğretim okulunda 37 ana sınıfı açılmıştır. 1 Öğretmen Evi, 1 Halk Eğitim Merkezi, ve 1 Dershane faaliyet göstermektedir. Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezide eğitim öğretim yapmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız